روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

شیعه، سنی و بوهری‌های پاکستانی عزادار امام حسین(ع) هستند

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، عزاداری سرور شهدای کربلا در پاکستان مثل کشورهای مختلف جهان، مسلمانان این کشور را سوگوار کرده است.

مردم پاکستان در سوگ عزای امام حسین (ع) سرور شهیدان با پوشیدن لباس‌های سیاه در سراسر این کشور مراسم عزاداری و ماتم به پا می‌کنند.

به رغم خطر عملیات تروریستی، ‌هزاران نفر از مرد، زن و کودک از هفت روز گذشته تاکنون در حسینیه‌ها و مراسم‌های ماتم و عزا حضور پیدا می‌کنند و مراسم سوگورای شهدای کربلا با شکوه خاصر برگزار می‌شود.

به رغم تنشی که میان هند و پاکستان بر اثر حوادث بمبئی و کارشکنی‌های غرب و سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، اما 11 روحانی و روضه‌خوان از کشور هند فقط در شهر کراچی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) سخنرانی می‌کنند.

برادران اهل سنت و بوهری‌ها (شیعیان شش امامی) نیز در مساجد و مراکز خودشان در ذکر شهدای کربلا مراسم روضه خوانی برگزار می‌کنند.

مردم پاکستان در این ایام سوگواری به یاد تشنه لب کودکان کربلا حضرت علی اصغر "غرفه صلواتی" در سراسر شهر برپا می‌کنند و در این غرفه‌ها با "چای"، "شربت"، و "حلیم نذری" از مردم پذیرایی می‌کنند.

بیش از یک هزار هیئت سینه زنی در سراسر کشور به عزاداری مشغول هستند و در هر ده روز اول ماه محرم در این غرفه‌ها صدای مداحی و عزاداری به گوش می رسد.

مجالس عزاداری زنان نیز در هر روز در منزل یک شهروند و یا در حسینه‌های مخصوص زنان برگزار می‌شود.

رسانه و شبکه‌های تلویزیونی نیز از مراسم عزاداری امام مظلوم ویژه نامه مخصوص برای ایام عزاداری تهیه می‌کنند.

در شهر کراچی پس از نماز صبح مراسم عزاداری آغاز می‌شود که در نقاط مختلف شهر و حسینیه های مختلف شهر تا شب ساعت 3 بعد از ظهر این مراسم ادامه دارد.

روز تاسوعا و عاشورا در شهر کراچی بیش از هزاران عزادار با دسته‌های عزاداری در سطح شهر و مسیرهای مختلف عزاداری می‌کنند.

شهرداری، وزارت کشور، پلیس و ارگان‌های مختلف برای برگزاری مراسم عزاداری نیز برنامه‌های اضطراری خود را برای جلوگیری از هر گونه خطر حمله تروریستی به اجرا می‌گذارند.

مرکز عزاداری ایام عزا در شهر کراچی در "نشتر پارک" قدیمی‌ترین پارک شهر است که با عنوان "پارک محرم" برگزار می‌شود و مراسم‌های عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا نیز از همین محل آغاز می‌شود و پس از طی کردن مسیر 10 کیلومتری به حسینیه ایرانیان در "کهارادر" به پایان می‌رسد.

مجالس شام غریبان ابا عبدالله الحسین(ع) نیز در سراسر پاکستان برگزار می‌شود و از طرف دولت پاکستان این مراسم از تلویزیون رسمی این کشور و ساعت 22 شب پخش می‌شود.
نظرات 2 + ارسال نظر
محمدباقر شنبه 21 دی 1387 ساعت 05:48 ب.ظ

واقعا سنی ها هم؟

کریمی شنبه 21 دی 1387 ساعت 11:04 ب.ظ http://didgah-anjoman.blogfa.com

ضمن تظکر از حضرتعالی از حضورتان در وبلاگ دیدگاه فکری انجمن حجتیه ُ‌منتظر قدوم سبزتان هستم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد