روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

عربستان نباید تاریخ اسلام را به بهانه مبارزه با خرافات از بین ببرد

مفتی مصر:
عربستان نباید تاریخ اسلام را به بهانه مبارزه با خرافات از بین ببرد
در پی تصمیم عربستان مبنی بر تخریب و از بین بردن آثار تاریخی مسلمانان به منظور مبارزه با خرافات و بدعت، مفتی مصر از بین بردن آثار تاریخی نبوی را به شدت رد کرد و گفت: آثار تاریخی اسلام در این کشور ارزشمند و نادر بوده و نشانه تاریخ اسلام و مسلمانان هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القبس، علی جمعه مفتی مصر از بین بردن آثار تاریخی حضرت محمد (ص) در عربستان را به شدت رد کرد و گفت: برخی علمای این کشور درخواست کرده اند اماکن تاریخی این شهر به علت مبارزه با خرافات و بدعت تخریب شوند.
وی خواستار باقی ماندن اماکن تاریخی و دینی امت اسلام شد و تصریح کرد: هیچ‌کس اندیشه از بین بردن آثار نبوی را قبول نمی کند، زیرا آنها آثار بزرگ، ارزشمند و نادری هستند که نشانه تاریخ امت و اسلام به شمار می روند. باید همه ما مسلمانان متحد شده و به جای آنکه آنها را ازبین ببریم، از آنها حفاظت کنیم.
علی جمعه با بیان اینکه همه مسلمانان اماکن تاریخی را محترم می دارند اما کسی جز خداوند تقدیس نمی شود، افزود: علمای مسلمان به ویژه در عربستان باید چگونگی برخورد و تعامل با این آثار را تشریح کنند تا از تقدیس آنها جلوگیری به عمل آید نه آنکه به منظور مبارزه با بدعت و خرافات، تاریخ امت اسلام را از بین ببرند.
مفتی مصر در ادامه گفت: ما باید آثار تاریخی نبوی را برای نسلهای آینده حفظ کنیم.
احمد عمر هاشم رئیس کمیته دینی پارلمان مصر اندیشه از بین بردن آثار تاریخی نبوی در عربستان را رد کرد و خواستار حفظ آثار ارزشمند اسلامی و حمایت از تاریخ و تمدن اسلامی شد.
به گزارش مهر، چندی پیش شیخ احمد غامدی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه مکه در عربستان خواستار از بین بردن 6 مکان تاریخی که جنبه بدعت دارند، شد. علمای عربستان با بیان اینکه این اماکن محلی برای افزایش بدعت و خرافات شده اند، خواستار تخریب و یا مسدود شدن آنها در طول سال شدند. حال آنکه برخی دیگر از علمای این کشور به کار گرفتن کارمندان متخصص در نزدیکی این اماکن و اطلاع‌رسانی و تبیین و روشنگری از سوی آنها را عاملی برای کاهش جنبه‌های خرافی این اماکن خواندند.
اماکنی که در آستانه تخریب قرار داشتند کوههای ثور، نور، جبل الرحمة، آرامگاه آمنه بنت وهب مادر حضرت محمد (ص)، قبر میمونه (دختر حارث) و آرامگاه حوا بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 1 + ارسال نظر
بنده خدا سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1388 ساعت 06:48 ق.ظ http://yaali110.blogsky.com

با سلام آیا منظور شما از بب ببرد است؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد