روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

اسوه ی خوبی ها از نگاه خوبان-۱

 مقام امام حسین علیه السلام :

1- قال الله تعالی عزوجل:
«حسین علیه السلام را گنجور وحی خود قراردادم و او را به شهادت بزرگ داشتم وامر او را به سعادت پایان بخشیدم. پس اوبرترین کسی است که به شهادت می رسد و والامرتبه ترین شهیدان است.»
منبع:کمال الدین  ج1ص310
2- قال الرسول الله صلی الله علیه واله وسلم
«و اما حسین علیه السلام ، پس او از من است. اوپسر من وفرزند من وبهترین خلق پس از برادرش می باشد. او امام مسلمانان ومولای مؤمنان وجانشین پروردگار عالمیان وفریادرس استغاثه کنندگان وپناهِ پناه جویان وحجت خدای برهمگی خلقش باشد. اوسید جوانان اهل بهشت و باب نجات امت است. فرمانش، فرمان من وطاعتش، طاعت من است. هرکس او را پیروی کند ازمن است و هرکه از او سرپیچد از من نیست.»
منبع: امالی صدوق ص101

سیادت امام حسین علیه السلام:

1-قال الله تعالی عزوجل :
«آگاه باش! که حسین علیه السلام
 سید شهیدان، ازاولین وآخرین دردنیا وآخرت است و او سید جوانان اهل بهشت ازمیان همگی خلق است.»
منبع کامل الزیارات  ص70

یادامام حسین علیه السلام ولعن بر قاتل او:

قال داود الرقّی:
«نزد امام صادق بودم که حضرتش آب طلبید. چون آبرا نوشید، دیدم گریه کرده وچشمانش پراز اشک شده است. آنگاه فرمود: ای داوود! خداوند قاتل حسین علیه السلام را لعنت کند.  یادحسین علیه السلام چقدر تیره کننده زندگی است. براستی من آب سردی ننوشیدمع جز آنکه حسین علیه السلام را یاد کرده ام وجز این نیست هرکس که آب بنوشد آنگاه حسین علیه السلام رایاد کند و قاتلش را نفرین فرستد، خداوند برایش صدهزار حسنه نویسد وصدهزار سیّئه ازاوبزداید وصدهزار درجه او را بالابرد و مثل آن باشد که صدهزار بنده را آزاد کند وخداوند او را به روز قیامت با چهره ای گشاده محشورسازد.
منبع: امالی الصدوق زص122

چگونگی یادکردن امام حسین علیه السلام:

1-    قال الحسن بن ابی فاختة
به امام صادق علیه السلام گفتم :
«فدایت شوم من حسین بن علی علیه السلام رایادمیکنم پس ان هنگام چه بگویم
فرمودبگو:   این عبارت راسه بار تکرار کن»
منبع: امالی الطوسی ج1 ص53



نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 13 بهمن 1387 ساعت 09:08 ب.ظ

با سلام
امیدوارم خدا اجر همگی کسانی که برای این مطالب زحمت کشیده اند تا چند نفر مثل ما اگاه شویم را بدهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد