روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

طولانی شدن عمر با اقامه به‌ موقع نماز

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، دکتر دانیال هال محقق آمریکایی تأکید دارد: رفتن به مسجد به منظور ادای نماز منجر به طول عمر شخصی می شود که نمازش را با نظم و به موقع می خواند.

وی با تحقیق بر روی زنان مسنی که برای اقامه نماز خود به مسجد می رفتند و بر اقامه نماز به موقع تأکید داشتند، تحقیق کرده و به این نتیجه رسید که نسبت وفات آنها نسبت به دیگر زنان 20 درصد کاهش دارد. به نظر می رسد زنانی که نماز خود را به موقع و سر وقت می خوانند بیشتر از دیگر گروهها زندگی می کنند.

در حالی که برقراری ارتباطات دینی منظم منجر به افزایش ارتباطات اجتماعی شده و نقش مهمی در سلامتی جسمی و حتی روحی فرد ایجاد می کند.

به گزارش الساحه، در ادامه این تحقیق آمده است که نماز نه تنها از فحشا و منکر جلوگیری می کند بلکه تأکید بر نمازهای پنجگانه آن هم به صورت منظم منجر به طول عمر و ایجاد آرامش و طمأنینه در انسان می شود.

این پژوهش که از سوی دکتر دانیال هال محقق و پژوهشگر آمریکایی بر روی دهها نفر صورت گرفته ، حاکی از ارتباط ویژه میان طول عمر و انجام شعائر دینی است و نشان از شرایط روحی و جسمی مناسب برای نمازگزاران دارد.

وی در تحقیق خود به گرانی داروهای آرام بخش برای بیماران روحی اشاره کرده و یادآور شده: کسانی که نماز می خوانند و شعائر دینی خود را به جا می آورند نیاز به داروهای گرانقیمت ندارند بلکه داروی اثربخش دیگری دارند که منجر به ایجاد آرامش و طول عمر آنها می شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 21 دی 1387 ساعت 05:43 ب.ظ

واقعا اگر اینجوره من از همین امروز سر وقت نماز میخونم و باعث اون شما هستید خدا خیرتون بده التماس دعا

Hell Lord شنبه 21 دی 1387 ساعت 10:33 ب.ظ

این رو که گفتین یادم به یک داستان جالب افتاد :
روزی زنی در خواب میبیند که فرشته ای در یک دست خود سطلی پر از آب دارد و در دست دیگر ، شعله ی آتش!
زن با تعجب از فرشته می پرسد اینها برای چیست.
فرشته جواب میدهد ، میخواهم جهنم را با آب خاموش و بهشت را با آتش نابود کنم تا ببینم چه کسی خدا را دوست دارد!
به نظر من زیاد جالب نیست که انسان به خاطر ترس از زود مردن یا برای بیشتر عمر کردن P: نماز بخونه،به نظر من دانستن این چیزها و اشتیاق دادن به خود به موجب این اخبار بد نیست. اما درک کنیم برای چی داریم نماز میخونیم. ;-)

محسن یکشنبه 22 دی 1387 ساعت 02:01 ب.ظ

Hell Lord عزیز گاهی وقتها کلمات و حتی بعضی از تصاویر و چیزهای دیگر ممکن است تلنگری باشد تا انسان به ماهیت واقعی خود پی ببرد و به اصل خود باز گردد
با تشکر از کلیه عزیزانی که نظر میگذارند

طه یکشنبه 22 دی 1387 ساعت 02:18 ب.ظ

دوست خوبم اقا یا خانم Hell Lord اینگونه که شما فکر میکنید نیست فکر کنم منظور دوست ما قدردانی و تشکر از دستنکاران این وبلاگ جالب بوده

Hell Lord دوشنبه 23 دی 1387 ساعت 12:03 ق.ظ

من منظوری نداشتم، گفتم؛فقط اون داستان به ذهنم اومد. بعد هم فقط نظر شخصی خودم بود عزیز. اگر به کسی بر خورد ببخشید، هیچ منظوری روی کسی نداشتم!
آقا محسن ، حق با شماست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد