روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

نگاهی کوتاه به خطبه غدیر-۳

پیامبر در بخش های ششم، هفتم و هشتم خطابه ی خویش در روز غدیر چه فرمودند؟ از مهمترین بخش های خطبه بخش ششم است که پیامبر درباره ی منافقین به ظاهر مسلمان و کارشکنی های آنان مطالبی میفرمایند که تفکر و تعمق در آن ما را به بسیاری از حقایق رهنون خواهد کرد. در بخش هفتم با دشمنان اهل بیت و سرانجام ایشان آشنا میشویم و بخش هشتم نیز امام زمان ما را حضرت مهدی را به ما معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید با نکات مهم این بخش ها..



بخش ششم: اشاره به کارشکنی های منافقین

پیامبر ابتدا آیه ای از قرآن را تلاوت میفرمایند:هان مردم به خدا و رسولش ایمان بیاورید پیش از آنکه چهره ها را واژگونه کنیم یا چونان اصحاب سبت رانده شوید، و میفرمایند مقصود خداوند گروهی از صحابه هستند که آنان را با نام و نسب میشناسم اما به پرده پوشی در کار آنان مامورم و میفرمایند اینک هر کسی پایه کار خود را بر آنچه در مورد علی در دل دارد قراردهد، حب یا بغض او.. در این قسمت حضرت پیامبر حضرت مهدی را معرفی کوتاهی میکنند، آنجا که میفرمایند: نور از سوی خداوند در من سپس در علی و سپس نسل او تا قائم مهدی میباشد... پیامبر فرمودند آگاه باشید که پس از من پیشوایانی خواهند بود که شما را به سوی آتش میخوانند ... هان مردم خداوند و من از آنها بیزاریم و آنان و یاورانشان در بدترین جایگاه جهنم خواند بود.... در ادامه پیامبر فرمودند پس لازم است که این امر را هرکسی  از حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند... آگاه باشید که پس از من امامت را با پادشاهی جا به جا نموده و آنرا غصب خواهند کرد، نفرین وغضب خدا بر غاصبان..
بخش هفتم: پیروان اهل بیت و دشمنان ایشان
پیغمبر اسلام خود را صراط مستقیم خواندند و مردم را به عطاعت از این راه و روش فرا خواندند .سپس علی و اولادش را پس از خود صراط مستقیم خوانده هدایت آنها را به سوی رستگاری خواندند.
سپس سوره حمد را خوانده فرمودند که این سوره درباره اهل بیت نازل شده است.
پیامبر درباره اهل بیت خود فرمودند
آنها دوستان خدا هستند خدا نیز آنها را دوست دارد
آنها حزب الله  هستند و همیشه پیروزاند و...
پیامبردشمنان آنها را شقی و برادران شیطان معرفی کردند
و درباره دوستان فرمودند آنها بهشت می‌شو ند  و تر س و وحشتی بر آنها نیست آگاه باشید من نذیر هستم و علی بشیر، من نبی هستم و علی وصی، من فرستاده ام و علی امام و وصی بعد از من است و پس از او فرزندان اویند، من والد آنها هستم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود.
بخش هشتم: حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پیامبر (ص)خصوصیات حضرت مهدی را بیان میفرمایند:
آگاه باشید آخرین امام از ما مهدی قائم است، اوست انتقام گیرنده از ستمگران، اوست خونخواه تمام اولیای خدا، اوست یاور دین خدا،  او وارث تمام علم و حاکم بر همه ی ادراک هاست، آگاه باشید تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده اند...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد