روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

آیت الله مکارم: هر سال با ابتکار تازه‌ای غدیر را تبیین کنید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش غدیر گفتند: مسئله غدیر نباید به جهان تشیع منحصر شود بلکه باید ابعادش گسترش یابد و دیگران نیز از حقایق آن آشنا شوند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این دیدار اظهار داشتند: یکی از ابتکارات خوب ستاد غدیر این است که همایش‌های غدیر را در داخل و خارج کشور که در اولویت بوده‌اند برگزار کرده‌ است.
ایشان افزودند: اگر بخواهیم برنامه‌های غدیر بالنده باشد باید حالت تکراری به خود نگیرد و هر سال با ابتکار تازه‌ای انجام شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ابتکارات در خصوص مسئله غدیر بسیار زیاد است و سعی شود هر سال با یک ابتکار تازه‌ای بیان شود.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: حضرت علی (ع) شخصیت جهانی است و کسانی که امامت او را قبول نداشته باشند، عدالت، تقوا، شجاعت و علم او را قبول دارند.
ایشان افزودند: باید ابعاد جهانی حضرت علی (ع) مورد تاکید قرار گیرد، زیرا بسیاری از غیر مسلمان‌ها به آن حضرت عشق می‌ورزند و کتاب و اشعار فراوانی درباره ایشان نوشته و یا سروده‌اند.
معظم‌له خاطرنشان کردند: باید مسئله غدیر طوری بیان شود که حساسیت گروه‌های دیگر برانگیخته نشود و نباید به بهانه اظهار علاقه به اهل‌بیت (ع) کاری انجام داد که جز ضربه‌زدن به تشیع فایده دیگری نداشته باشد.
این مرجع تقلید تصریح کردند: دشمنان همواره ایجاد تفرقه و نفاق می‌کنند و می‌خواهند ما را گرفتار جنگ داخلی کنند.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: ما می‌توانیم با ادبیات صحیح تمام آنچه لازم است را بگوییم بدون اینکه احساساتی علیه ما برانگیخته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد