روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

روزنه امید

حقایق مذهب تشیع و ...

آیت الله مکارم و دعوت به مناظره

‌آمادگی آیت‌الله‌مکارم برای‌ مناظره‌ با ‌وهابیون

 

     
به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی حرکت‌های نابخردانه وهابی‌ها در مکه و مدینه گفت: آماده‌ایم با حضور رسانه‌های جهانی با وهابی‌های افراطی مناظره کنیم.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج خود با اشاره به برخی حرکت‌های نابخردانه وهابی‌ها در سرزمین وحی گفت: در روزهای اخیر از مکه، مدینه و حجاز خبر می‌رسد که وهابی‌های افراطی در حرکتی نابخردانه دست به اقدام‌های ناشایست دست زده‌اند.



وی با بیان این که مزاحمت‌های کلامی وهابی‌های متعصب به شیعیان در سال جاری کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: متأسفانه وهابی‌های افراطی با انتشار کتاب‌هایی علیه شیعه اقدام به فحاشی و اهانت کرده‌اند که از هیچ فرد عاقلی چنین حرکتی شایسته نیست.

این مرجع تقلید تأکید کرد: اگر وهابی‌ها می‌پندارند این حرکت‌ها شایسته و سخنانشان منطقی است، اجازه دهند تا شیعیان نیز در پاسخ به سخنان آنها کتاب‌های خود را در مکه و مدینه منتشر کنند تا همگان حقانیت را دریابند و بر اساس تفکر خود تصمیم بگیرند.
وی در ادامه افزود: این که تنها وهابی‌ها با انتشار کتاب‌ها علیه شیعه به فحاشی در مکه و مدینه دست‌ زنند، هرگز از کسی پذیرفته نیست، اگر حق و حقانیت از شما است، چرا اجازه انتشار کتاب‌های شیعی را نمی‌دهید!
آیت‌الله مکارم شیرازی، زائران خانه خدا را مهمانان الهی خواند و اظهار داشت: بر اساس قوانین بین‌المللی، کسانی که با مجوز وارد کشوری ‌شوند، مهمان آن کشورند، اسلام نیز بر این قانون تأکید دارد و مهمانان را ضیوف رحمان می‌خواند؛ اما وهابی‌های افراطی که خود دم از اسلام می‌زنند به هیچ یک از این قوانین پایبند نیستند.
وی ابراز داشت: طبق قوانین بین‌المللی در هیچ جایی جهان به مهمانان و یا به عبارتی گردشگران آن کشور اهانت و فحاشی و علیه آن‌ها کتاب منتشر نمی‌کنند؛ در حالی که وهابی‌های متعصب همه این قوانین را پایمال کردند.
این مرجع تقلید، خطاب به وهابی‌های تندرو بیان داشت: مکه و مدینه از آن همه مسلمانان جهان است و تنها اختصاص به مذهب خاصی ندارد، اگر قرار است که کتابی در این منطقه منتشر شود، همه مسلمانان باید این کار را انجام دهند و در چنین شرایطی این حرکت‌ها جایز نیست.
وی تأکید کرد: مکه و مدینه که از آن همه مسلمانان است، چگونه وهابی‌ها افراطی مالکیت مکه و مدینه را از آن خود می‌دانند و اقدام به چنین کار غیرمنطقی و ترور کورکورانه دست می‌زنند.این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: وهابی‌ها اگر حقانیت را از خود می‌دانند،‌ ما آماده‌ایم با بزرگان آنها با حضور رسانه‌های جهانی به مناظره بپردازیم تا حقانیت حقیقی برای همگان مشخص شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد